




 

 

Nadchodzi lato, a wraz z nim WAKACJE! 
W tym roku ze względu na pandemię staramy się 
pozostawać w naszym regionie, lub podróżować tylko po Polsce.
Każdy dumny Polak powinien znać miejsca, które warto zwiedzić. 
Wraz z rodzicami zapoznajcie się z filmem i ciekawostkami 
na temat różnych miast Polski, które polecamy 
do zwiedzenia choćby wirtualnego na te wakacje!
Zachęcamy do zapoznania się z mapą Polski, 
gdzie oznaczone zostały ciekawostki turystyczne.
Kliknijcie lupą, powiększcie obraz i obejrzyjcie, 
co  jeszcze można odkryć w Polsce!
Jeśli posiadacie papierową wersję mapy Polski 
wraz z rodzicami postarajcie się odnaleźć miejscowości z filmu 
oraz miejsce swojego zamieszkania.
Wybierzcie, które miejsce najchętniej byście odwiedzili, 
i prześledźcie palcem na mapie trasę, którą byście wybrali 
jadąc tam na wycieczkę. 
Jakie znacie formy transportu? 
Czym najchętniej pojechalibyście na wycieczkę?
Z pomocą rodziców namalujcie swoją rodzinę w podróży. 
Efektami podzielcie się na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Nowa pora roku jest tuż tuż...
Zapraszamy każdego przedszkolaka do posłuchania piosenki o lecie.
Zadanie na dziś - znajdź różnice, a potem pokoloruj obrazek!
Na dziś mamy dla was super eksperyment z tęczą!
Potrzebne wam będą:
- 5 szklanek (w czterech rozrabiamy roztwory, 
a w piątej stworzymy tęczę - ta może być węższa i wyższa)
- cukier (wsypujemy do pierwszej szklanki 12 łyżeczek, 
do drugiej 8, do trzeciej 4, a czwartą pozostawiamy pustą)
- strzykawka lub kieliszek 50 ml i ciepła woda 
( wlewamy po 50 ml do każdej z 4 szklanek z cukrem)
- barwniki w 4 kolorach (moczymy bibułę w roztworach, 
mogą być też spożywcze, które dodajemy do  każdego roztworu )
- łyżka do nalewania kolejnych roztworów  
(delikatnie, po ściance, przez łyżkę nalewamy kolejne roztwory 
do piątej szklanki zaczynając od najwyższego stężenia - 12 łyżeczek)
Podziwiamy efekty!
Podzielcie się waszymi tęczami 
na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. !
Podczas eksperymentu ważne jest aby zwracać uwagę 
na to, jakich używamy kolorów - rodzic pyta dziecko o kolor np. bibuły. 
Czasem na granicy może powstać nowy kolor z połączenia dwóch innych 
- jeśli zauważycie taką zmianę, nazwijcie, jaki kolor powstał?
Na koniec zabawy:
"Kolory wśród nas"
Zaczynamy od prostych pytań na skojarzenia np.: 
"Kolor żółty ma..." (dziecko dokańcza: np. słoneczko) - pytamy o każdy kolor, 
a dziecko podaje skojarzenie. Jeśli dziecko nie znajdzie skojarzenia szukamy 
tego koloru w najbliższym otoczeniu, pokazujemy i poszukujemy 
kolejnych przedmiotów w danym kolorze.
"Widzę coś w kolorze"
Zabawa na zasadzie "Ciepło-zimno". 
Wybieramy w danym pomieszczeniu rzecz, którą chcemy, 
aby dziecko nam pokazało i stopniowo podajemy szczegóły 
dotyczące tej rzeczy np.: Widzę coś w kolorze niebieskim... 
(czekamy, aż dziecko się rozglądnie, dajemy chwilę)
Ta rzecz służy do... Ma... Obok niej leży coś w kolorze... itp. 
(podajemy stopniowo tyle szczegółów, 
aż dziecko odnajdzie odpowiedni przedmiot)
"Raz, dwa, trzy... kolor!"
Na słowa "Raz, dwa, trzy np. czerwony!" dziecko w jak najszybszym 
czasie ma przynieść dowolną rzecz w podanym kolorze np. czerwonym.
W ten sposób można również urządzić zawody, 
kto szybciej odnajdzie dany kolor.
Podzielcie się efektami waszych prac 
na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania:
Po wspólnym czytaniu odpowiedzcie na pytania:
Jakie kolory się kłóciły?
Dlaczego, czy miały rację?
Kto się smucił?
Kto im pomógł, w jaki sposób pomógł?
Co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły?
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza M. Konopnickiej.

Czy wiecie, kiedy powstaje tęcza? 
Czy umiecie wymienić wszystkie kolory tęczy? 
Wraz z rodzicami wymieńcie jakie znacie 
zjawiska atmosferyczne?
Na ten tydzień zachęcamy Was do prowadzenia 
obserwacji zjawisk atmosferycznych.
Wydrukujcie i wypełnijcie z pomocą rodziców 
KALENDARZ POGODY
W każdym dniu namalujcie jaką pogodę 
widzicie za oknem, a na końcu podajcie temperaturę, 
którą pomogą wam odczytać rodzice. 
Po całym tygodniu podzielcie się efektami 
na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.