




 

 

Witajcie!
Nie zapomnijcie, by pochwalić się swoją pracą! 
Możecie przesłać do nas filmik, zdjęcie, skan, itp 
dokumentujący realizację zadania dnia 
na nasz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  
 

 
 
Wejdź i poruszaj się strzałkami!
Dzień dobry! 
Pamiętajcie drogie przedszkolaki o pochwaleniu się efektami swojej pracy,
wysyłając nam wiadomość z filmikiem, zdjęciem, wykonanym zadaniem 
na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zaczynamy środowe zadanie!
Dzisiejszym tematem będzie Zając Wielkanocny.
Jest on symbolem świeckim. 
Przede wszystkim jest zwiastunem nadchodzącej wiosny.
Na rozgrzewkę gimnastyka buzi i języka!
Kliknij na obrazek i naśladuj ruchy buzi zajączka.
Znajdź 7 różnic!
(można otworzyć grafikę w nowej karcie)

Stwórzmy puzzle!
Poniżej znajduje się obrazek zajączka wielkanocnego. 
Kliknijcie na niego, a zobaczycie powiększony obrazek. 
Poproście rodziców o jego wydrukowanie
i potnijcie nożyczkami na kilka części. 
Tak powstaną wasze własne, oryginalne puzzle!
Takie puzzle można stworzyć również z własnoręcznie wykonanego obrazka.
Trochę grafomotoryki...
(potrzebna kostka do gry!)
Praca plastyczna:
Zajączek wielkanocny DIY z kartonu
Potrzebujecie: nożyczki, klej, biały karton lub zwykła kartka,
kartka w kolorze cielistym lub różowym, kredki lub flamastry.
Z białego kartonu wytnijcie niewielki prostokąt,
a na jego środku narysujcie pyszczek zajączka.
Następnie uformujcie z prostokąta rulonik i sklejcie jego brzegi.
Teraz czas wyciąć uszy i łapki - zróbcie to z pomocą rodziców.
Do rulonu, nad pyszczkiem, doklejcie uszy, a pod nim - łapki zająca.
I zajączek gotowy!

Na koniec piosenka! Do zobaczenia!
Listen and sing!
Witajcie przedszkolaki! 
Przypominamy o tym, że możecie dokumentować swoją pracę 
w postaci zdjęć, filmów, itp. i wysyłać na adres przedszkola: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
A zatem... zaczynamy!

Z pomocą rodziców przeczytajcie wiersz Jadwigi Koczanowskiej:
"W wielkanocnym koszyczku"
W wielkanocnym koszyczku,
 przystrojonym pięknie,
 kłóciły się pisanki
 o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać 
 tuż obok rzeżuchy,
 zielonej i puszystej
 jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
 cukrowy baranek,
 zjadł zieloną rzeżuchę, 
 przerwał spór pisanek.
Rozmowa na temat wiersza:
- Jak nazywają się kolorowe, malowane jajka?
- O co kłóciły się pisanki?
- Kto przerwał ich kłótnię?
Zadanie grafomotoryczne
Rysuj po śladzie wybranej przez siebie pisanki z poniższego folderu. 
Ozdób ją według własnego pomysłu np. pokoloruj kredkami, flamastrami, farbami, 
wyklej plasteliną, papierem kolorowym lub kulkami z bibuły, 
ziarenkami, cekinami, koralikami, itp.
Co wkładamy do wielkanocnego koszyczka?
Drogie dzieci, kliknijcie na obrazek za pomocą strzałek zapoznajcie się 
z symboliką produktów, które wkładamy do święconki:
Oglądnijcie poniższy film instruktażowy, posiejcie własną rzeżuchę.
Drogie przedszkolaki!
Chętnie zobaczymy efekty waszej pracy w domu, 
wykonane zdjęcia, filmiki, prace przesyłajcie na nasz e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zaczynamy!
Z pomocą rodziców przeczytajcie poniższe opowiadanie: 
G. Kasdepke „Najpiękniejsze...”
Rozmowa na temat opowiadania:
- Wyjaśnienie  znaczenia słowa nioska.
- Co zniosły kury?
- Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?
- Co zrobiły, aby tak się stało?
- Jak pomalowały jajka?
- Jakie kurczątka wykluły się z jajek?

Burza mózgów: 
Drogie dzieci, co waszym zdaniem było pierwsze – jajko czy kura? 
Dziecko musi uzasadnić swój wybór, podając jak największą ilość argumentów. 
(żeby nie było za łatwo, rodziców prosimy o włączenie się do dyskusji 
i dopytywanie dlaczego właśnie jajko/kura? itp.)
Po zakończonej dyskusji zapoznajcie się z poniższym schematem:

Zapraszamy Was do wzięcia udziału w zabawie badawczej:
"Z czego składa się jajko?"
Zapoznajcie się z budową jaja kurzego. 
Rozbijcie surowe jajko, oglądnijcie białka i żółtka na spodeczkach, 
spróbujcie określić ich konsystencję i kolor. 
Określcie w jakiej postaci można spożywać jajko.

Nauka wierszyka
„Czy to jajko, czy nie jajko?” 
W gniazdku jajo raz leżało, 
Które dziwnie popękało. 
Wyszła z jaja głowa mała, 
Małym oczkiem zamrugała. 
Na niej dziobek – też malutki 
(to małego gniazdka skutki). 
A na końcu małe nóżki, 
Każda nóżka ma paluszki. 
Jeszcze tylko ogon mały 
Oto kurczak doskonały!

Pokoloruj obrazek: Kura, pisanki i kurczaki
To na koniec może trochę zabawy 
z ruchem i ... jajkiem?
- Oczywiście slalom z ugotowanym jajkiem na łyżce, 
- Turlanie ugotowanego jajka do bramki, 
- Skacz jak kurka raz na jednej raz na drugiej nodze, 
- Rzucanie „jajkiem”(kulka z papieru lub jajko ze styropianu) do koszyka.
Do zobaczenia jutro!