Witajcie!
Nie zapomnijcie, by pochwalić się swoją pracą!
Możecie przesłać do nas filmik, zdjęcie, skan, itp
dokumentujący realizację zadania dnia
na nasz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wejdź i poruszaj się strzałkami!
Dzień dobry!
Pamiętajcie drogie przedszkolaki o pochwaleniu się efektami swojej pracy,
wysyłając nam wiadomość z filmikiem, zdjęciem, wykonanym zadaniem
na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zaczynamy środowe zadanie!
Dzisiejszym tematem będzie Zając Wielkanocny.
Jest on symbolem świeckim.
Przede wszystkim jest zwiastunem nadchodzącej wiosny.
Na rozgrzewkę gimnastyka buzi i języka!
Kliknij na obrazek i naśladuj ruchy buzi zajączka.
Znajdź 7 różnic!
(można otworzyć grafikę w nowej karcie)
Stwórzmy puzzle!
Poniżej znajduje się obrazek zajączka wielkanocnego.
Kliknijcie na niego, a zobaczycie powiększony obrazek.
Poproście rodziców o jego wydrukowanie
i potnijcie nożyczkami na kilka części.
Tak powstaną wasze własne, oryginalne puzzle!
Takie puzzle można stworzyć również z własnoręcznie wykonanego obrazka.
Trochę grafomotoryki...
(potrzebna kostka do gry!)
Praca plastyczna:
Zajączek wielkanocny DIY z kartonu
Potrzebujecie: nożyczki, klej, biały karton lub zwykła kartka,
kartka w kolorze cielistym lub różowym, kredki lub flamastry.
Z białego kartonu wytnijcie niewielki prostokąt,
a na jego środku narysujcie pyszczek zajączka.
Następnie uformujcie z prostokąta rulonik i sklejcie jego brzegi.
Teraz czas wyciąć uszy i łapki - zróbcie to z pomocą rodziców.
Do rulonu, nad pyszczkiem, doklejcie uszy, a pod nim - łapki zająca.
I zajączek gotowy!
Na koniec piosenka! Do zobaczenia!
Listen and sing!
Witajcie przedszkolaki!
Przypominamy o tym, że możecie dokumentować swoją pracę
w postaci zdjęć, filmów, itp. i wysyłać na adres przedszkola:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
A zatem... zaczynamy!
Z pomocą rodziców przeczytajcie wiersz Jadwigi Koczanowskiej:
"W wielkanocnym koszyczku"
W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.
Rozmowa na temat wiersza:
- Jak nazywają się kolorowe, malowane jajka?
- O co kłóciły się pisanki?
- Kto przerwał ich kłótnię?
Zadanie grafomotoryczne
Rysuj po śladzie wybranej przez siebie pisanki z poniższego folderu.
Ozdób ją według własnego pomysłu np. pokoloruj kredkami, flamastrami, farbami,
wyklej plasteliną, papierem kolorowym lub kulkami z bibuły,
ziarenkami, cekinami, koralikami, itp.
Co wkładamy do wielkanocnego koszyczka?
Drogie dzieci, kliknijcie na obrazek za pomocą strzałek zapoznajcie się
z symboliką produktów, które wkładamy do święconki:
Oglądnijcie poniższy film instruktażowy, posiejcie własną rzeżuchę.
Drogie przedszkolaki!
Chętnie zobaczymy efekty waszej pracy w domu,
wykonane zdjęcia, filmiki, prace przesyłajcie na nasz e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zaczynamy!
Z pomocą rodziców przeczytajcie poniższe opowiadanie:
G. Kasdepke „Najpiękniejsze...”
Rozmowa na temat opowiadania:
- Wyjaśnienie znaczenia słowa nioska.
- Co zniosły kury?
- Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?
- Co zrobiły, aby tak się stało?
- Jak pomalowały jajka?
- Jakie kurczątka wykluły się z jajek?
Burza mózgów:
Drogie dzieci, co waszym zdaniem było pierwsze – jajko czy kura?
Dziecko musi uzasadnić swój wybór, podając jak największą ilość argumentów.
(żeby nie było za łatwo, rodziców prosimy o włączenie się do dyskusji
i dopytywanie dlaczego właśnie jajko/kura? itp.)
Po zakończonej dyskusji zapoznajcie się z poniższym schematem:
Zapraszamy Was do wzięcia udziału w zabawie badawczej:
"Z czego składa się jajko?"
Zapoznajcie się z budową jaja kurzego.
Rozbijcie surowe jajko, oglądnijcie białka i żółtka na spodeczkach,
spróbujcie określić ich konsystencję i kolor.
Określcie w jakiej postaci można spożywać jajko.
Nauka wierszyka
„Czy to jajko, czy nie jajko?”
W gniazdku jajo raz leżało,
Które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała,
Małym oczkiem zamrugała.
Na niej dziobek – też malutki
(to małego gniazdka skutki).
A na końcu małe nóżki,
Każda nóżka ma paluszki.
Jeszcze tylko ogon mały
Oto kurczak doskonały!
Pokoloruj obrazek: Kura, pisanki i kurczaki
To na koniec może trochę zabawy
z ruchem i ... jajkiem?
- Oczywiście slalom z ugotowanym jajkiem na łyżce,
- Turlanie ugotowanego jajka do bramki,
- Skacz jak kurka raz na jednej raz na drugiej nodze,
- Rzucanie „jajkiem”(kulka z papieru lub jajko ze styropianu) do koszyka.
Do zobaczenia jutro!