Nadchodzi lato, a wraz z nim WAKACJE!
W tym roku ze względu na pandemię staramy się
pozostawać w naszym regionie, lub podróżować tylko po Polsce.
Każdy dumny Polak powinien znać miejsca, które warto zwiedzić.
Wraz z rodzicami zapoznajcie się z filmem i ciekawostkami
na temat różnych miast Polski, które polecamy
do zwiedzenia choćby wirtualnego na te wakacje!
Zachęcamy do zapoznania się z mapą Polski,
gdzie oznaczone zostały ciekawostki turystyczne.
Kliknijcie lupą, powiększcie obraz i obejrzyjcie,
co jeszcze można odkryć w Polsce!
Jeśli posiadacie papierową wersję mapy Polski
wraz z rodzicami postarajcie się odnaleźć miejscowości z filmu
oraz miejsce swojego zamieszkania.
Wybierzcie, które miejsce najchętniej byście odwiedzili,
i prześledźcie palcem na mapie trasę, którą byście wybrali
jadąc tam na wycieczkę.
Jakie znacie formy transportu?
Czym najchętniej pojechalibyście na wycieczkę?
Z pomocą rodziców namalujcie swoją rodzinę w podróży.
Efektami podzielcie się na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Nowa pora roku jest tuż tuż...
Zapraszamy każdego przedszkolaka do posłuchania piosenki o lecie.
Zadanie na dziś - znajdź różnice, a potem pokoloruj obrazek!
Na dziś mamy dla was super eksperyment z tęczą!
Potrzebne wam będą:
- 5 szklanek (w czterech rozrabiamy roztwory,
a w piątej stworzymy tęczę - ta może być węższa i wyższa)
- cukier (wsypujemy do pierwszej szklanki 12 łyżeczek,
do drugiej 8, do trzeciej 4, a czwartą pozostawiamy pustą)
- strzykawka lub kieliszek 50 ml i ciepła woda
( wlewamy po 50 ml do każdej z 4 szklanek z cukrem)
- barwniki w 4 kolorach (moczymy bibułę w roztworach,
mogą być też spożywcze, które dodajemy do każdego roztworu )
- łyżka do nalewania kolejnych roztworów
(delikatnie, po ściance, przez łyżkę nalewamy kolejne roztwory
do piątej szklanki zaczynając od najwyższego stężenia - 12 łyżeczek)
Podziwiamy efekty!
Podzielcie się waszymi tęczami
na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. !
Podczas eksperymentu ważne jest aby zwracać uwagę
na to, jakich używamy kolorów - rodzic pyta dziecko o kolor np. bibuły.
Czasem na granicy może powstać nowy kolor z połączenia dwóch innych
- jeśli zauważycie taką zmianę, nazwijcie, jaki kolor powstał?
Na koniec zabawy:
"Kolory wśród nas"
Zaczynamy od prostych pytań na skojarzenia np.:
"Kolor żółty ma..." (dziecko dokańcza: np. słoneczko) - pytamy o każdy kolor,
a dziecko podaje skojarzenie. Jeśli dziecko nie znajdzie skojarzenia szukamy
tego koloru w najbliższym otoczeniu, pokazujemy i poszukujemy
kolejnych przedmiotów w danym kolorze.
"Widzę coś w kolorze"
Zabawa na zasadzie "Ciepło-zimno".
Wybieramy w danym pomieszczeniu rzecz, którą chcemy,
aby dziecko nam pokazało i stopniowo podajemy szczegóły
dotyczące tej rzeczy np.: Widzę coś w kolorze niebieskim...
(czekamy, aż dziecko się rozglądnie, dajemy chwilę)
Ta rzecz służy do... Ma... Obok niej leży coś w kolorze... itp.
(podajemy stopniowo tyle szczegółów,
aż dziecko odnajdzie odpowiedni przedmiot)
"Raz, dwa, trzy... kolor!"
Na słowa "Raz, dwa, trzy np. czerwony!" dziecko w jak najszybszym
czasie ma przynieść dowolną rzecz w podanym kolorze np. czerwonym.
W ten sposób można również urządzić zawody,
kto szybciej odnajdzie dany kolor.
Podzielcie się efektami waszych prac
na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania:
Po wspólnym czytaniu odpowiedzcie na pytania:
Jakie kolory się kłóciły?
Dlaczego, czy miały rację?
Kto się smucił?
Kto im pomógł, w jaki sposób pomógł?
Co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły?
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza M. Konopnickiej.
Czy wiecie, kiedy powstaje tęcza?
Czy umiecie wymienić wszystkie kolory tęczy?
Wraz z rodzicami wymieńcie jakie znacie
zjawiska atmosferyczne?
Na ten tydzień zachęcamy Was do prowadzenia
obserwacji zjawisk atmosferycznych.
Wydrukujcie i wypełnijcie z pomocą rodziców
KALENDARZ POGODY
W każdym dniu namalujcie jaką pogodę
widzicie za oknem, a na końcu podajcie temperaturę,
którą pomogą wam odczytać rodzice.
Po całym tygodniu podzielcie się efektami
na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.