bird
sun

Zadanie na środę 14 kwietnia

Witajcie przedszkolaki!
Przypominamy o tym, że możecie dokumentować swoją pracę
w postaci zdjęć, filmów, itp. i wysyłać na adres przedszkola:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zaczynamy środowe zadanie!

Na początek... zagadki

 

Dzisiejszy temat to noc i dzień...
Czy wiecie jak powstaje noc i dzień?

Zróbcie prosty eksperyment:

Potrzebne będą:
globus (jeśli nie macie, może być piłka),
latarka lub lampka i ciemne pomieszczenie.
Globus to Ziemia, latarka symbolizuje Słońce.

Ustawcie latarkę tak, aby jej światło padało na bok globusu /piłki.
Obserwujcie co się dzieje, gdy obracacie „Ziemię” wokół jej osi.
Gdzie pada światło?

Światło pada zawsze tylko na jedna stronę, druga pozostaje w cieniu.
Światło rozchodzi się w linii prostej, nie może „zawinąć się”
wokół napotkanego przedmiotu, ani go opłynąć jak woda.

Dlatego na Ziemi mamy dzień i noc.
Kiedy słońce oświetla tę półkulę, na której mieszkamy,
mamy dzień, a ponieważ Ziemia obraca się wokół własnej osi,
po około 12 godzinach nadchodzi noc.
Wtedy znajdujemy się na tej zacienionej stronie.
Obrót Ziemi wokół osi trwa 24 godziny, czyli dobę.

 

 

Z pomocą rodziców zapoznajcie się
z wierszem D. Gellner pt.:

„Dzień i noc”

Dzień to godzin ilość spora
– trwa od rana do wieczora.

 Od wieczora zaś do rana rządzi noc
–w sto gwiazd ubrana.

 Rano wszyscy wstają z łóżek,
lewą albo prawą nogą,

choć niektóre straszne śpiochy
do południa wstać nie mogą!

Rano jemy co? Śniadanie!
A w południe co? Obiadek!

Dwa obiadki je łakomczuch,
pół obiadku kto? Niejadek!

Po południu – podwieczorek można zjeść,
lecz niekoniecznie, a wieczorem co? Kolację!

W nocy jeść już nie należy.
W nocy raczej spać wypada .

Nikt nie skacze, każdy leży,
a noc w koło sny rozkłada.

Gdy po nocy świt zaświta,
słońce wzejdzie i dzień wstanie,

znowu z łóżek wyskoczymy
i będziemy jeść śniadanie.

 

Pytanie do wiersza:
Co robimy w dzień, a co robimy w nocy ?

 

Zabawa ruchowa pt. „Dzień –noc”
Dziecko z rodzicem siadają na dywanie.
Na słowo –dzień dobry –siedzą na dywanie z wyprostowanymi nogami;
na hasło –dobranoc –kładą się na podłodze.
Powtarzamy ćw. kilka razy.

Do zobaczenia!

 

Zadanie na wtorek 13 kwietnia

Witajcie! 

Nie zapomnijcie, by pochwalić się swoją pracą!
Możecie przesłać do nas filmik, zdjęcie, skan, itp
dokumentujący realizację zadania dnia
na nasz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zaczynamy wtorkowe zadanie!

Czy pamiętacie z wczoraj jakie planety znajdują się
w naszym Układzie Słonecznym?


Przypomnijmy wierszykiem:

Dookoła Słońca bez wątpliwości
krążą planety w tej kolejności:

Najpierw Merkury,
za nim Wenus goni.
Trzecia jest Ziemia,
- ją musimy chronić!
Dalej jest Mars
- czerwona planeta,
a za nim Jowisz
mknie jak rakieta!
Szósty jest Saturn
wraz z pierścieniami.
Uran i Neptun
są zaraz za nim.

Aby lepiej było wam zapamiętać nazwy planet i ich kolejność
p
owyższego wierszyka możecie nauczyć się na pamięć!

Dziś porozmawiamy o naszej planecie.
Czy wiecie jak się nazywa?

ZIEMIA!

Jej model przedstawia poniższy GLOBUS
Posiadacie taki w domu?
Jeśli tak, odszukajcie go i obejrzyjcie, jak wygląda.

Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul,
kręci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca,
a na pełny obrót potrzebuje całego roku!

Wraz z rodzicami zapoznajcie się z wierszykiem:

 

Pokoloruj:

ZIEMIA 

PLANETY

GLOBUS

 

Zadanie na poniedziałek 12 kwietnia

Witajcie przedszkolaki!
Przypominamy o tym, że możecie dokumentować swoją pracę
w postaci zdjęć, filmów, itp. i wysyłać na adres przedszkola:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zaczynamy poniedziałkowe zadanie!

Tematem tygodnia będą... cuda i dziwy! 
Czyli... lądujemy w Kosmosie!
Planety w Kosmosie tworzą układy, a układy - galaktyki!
Nasza galaktyka nosi nazwę Droga Mleczna,
a układ nazywamy Układem Słonecznym.

Zapoznajcie się z poniższym filmikiem.
Dowiecie się jak wygląda nasz układ, jak nazywają się poszczególne planety,
oraz czym się charakteryzują.

 

Z pomocą rodziców przeczytajcie wierszyk.
Nauczcie się go na pamięć.


Kosmonauta idzie dróżką,
przytupuje jedną nóżką,
klaszcze w ręce raz i dwa,
podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,
kiwa głową na sąsiada,
ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa,
i rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.

  

  

Posłuchaj i śpiewaj:

Narysuj i pokoloruj rakietę

 

Zadanie na piątek 9 kwietnia

Dzień dobry! 
Pamiętajcie drogie przedszkolaki o pochwaleniu się efektami swojej pracy,
wysyłając nam wiadomość z filmikiem, zdjęciem, wykonanym zadaniem
na e-mail: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zaczynamy zadanie piątkowe!

Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi

OLIMPIADY I SŁAWNYCH SPORTOWCÓW

Wykonajcie zadanie z prezentacji!

Mamy dla Was drogie przedszkolaki zadanie:

Pokolorujcie, wyklejcie dostępnymi materiałami 

KOŁA OLIMPIJSKIE

KOŁA OLIMPIJSKIE 2

 Na koniec kilka ciekawostek
o IGRZYSKACH OLIMPIJSKICH

 

 

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31